PUF (11-12 år) - Praktisk info

PUF-kurserne
- PUF-kurser er for 11-12 årige spejdere men primært målrettet sidsteårs-juniorer
- Det er kurser med fart på, der sætter skub i spejderlivet
- Det er kurser i patruljeliv, hvor du skal sove udenfor, lave mad selv og udfordres og udvikles en masse
- Du får nye venner, nye spejderfærdigheder og nye indtryk.
Deltagerbetingelser
For at kunne deltage på PUF 2021, skal du være aktiv juniorspejder, være 11 eller 12 år ved kursusstart, og kunne deltage alle de dage, kurset varer (21.-24. maj 2021).
Tilmelding
Tilmeldingen foregår elektronisk via dds.dk/arrangementer, hvor du kan finde de 5 forskellige PUF-kurser og læse nærmere om dem. Under hvert kursus kan du klikke på et tilmeldingslink, som fører dig videre til Medlemsservice til en fælles tilmelding: 'PUF 2021' med kursusnummer 21600. Du kan enten selv gå ind og tilmelde dig eller få din junior-/gruppeleder til at hjælpe dig.
Du kan også finde den detaljerede vejledning på dds.dk/tilmelding.
Tilmeldingen åbner mandag den 1. marts 2021 kl. 12.00, og deadline for tilmelding er onsdag den 7. april 2021 til midnat.
Vælg dine kurser
I tilmeldingen vælger du, hvilke kurser du ønsker at deltage på. Du kan vælge mellem alle PUF-kurserne. Du bliver kun tilbudt et kursus, som du har ønsket. Desto flere kurser som du vælger, desto større er chancen for at komme på PUF. Du skal minimum vælge 2 kurser.
Deltag sammen med en spejderven/-veninde
Du kan ønske at komme på samme kursus som en spejderven og kan højest angive 1 spejderven. Du kan dog fortsat kun blive tildelt et kursus, som du har ønsket. Vi kan ikke garantere, at du kommer på kursus med din ønskede spejderven, men vi gør, hvad vi kan for at opfylde dit ønske. Du skal kende medlemsnummeret på den, som du ønsker at komme på kursus med. Hvis din spejderven ikke tilsvarende har angivet dig eller valgt de samme kurser som dig, kan ønsket ikke blive opfyldt. Så det er vigtigt, at I har aftalt det indbyrdes, inden I tilmelder jer.
Regler for fordeling af pladserne
Du er ikke sikret en plads, selvom du har tilmeldt dig hurtigt og til tiden. Det er først efter tilmeldingsfristen onsdag den 7. april, at alle pladserne bliver fordelt. Pladserne bliver fordelt ud fra følgende principper:
- Hvilke kurser du har ønsket
- Balanceret kønsfordeling
- Max. 4 spejdere fra samme gruppe på samme kursus
- Hvem du evt. har ønsket at deltage sammen med
- Førstegangskursister prioriteres først
- Da vi endnu ikke kender Corona-situationen i foråret, kan det komme på tale at fordele efter landsdele for at kunne gennemføre kurserne.
Du vil kun blive tilbudt et kursus, som du har ønsket. Hvis der er for mange tilmeldte, vil nogle spejdere komme på venteliste. Man kan altså godt komme på venteliste, selvom man har tilmeldt sig til tiden.
Vi forsøger at tildele pladser til så mange spejdere som muligt. Det er igen i år ikke muligt at notere 1. prioritet i kursusønsker, så alle valgte kursusønsker er ligestillede ved tilmelding.
Husk derfor kun at tilmelde dig de kurser, du ønsker at deltage på. Jo flere kurser, du vælger, jo større sandsynlighed er der for at komme afsted på kursus.
Hvis du ikke ønsker at deltage på det kursus, som du har fået tildelt, har du ikke mulighed for at blive skrevet på venteliste til andre kurser, men bliver derimod afmeldt PUF 2021.
Da kurset er rettet mod sidsteårs-juniorer, vil de spejdere, som ikke har deltaget før, blive prioriteret først, men det vil være muligt at deltage mere end én gang.
Besked om deltagelse
Pladserne til kurserne bliver fordelt i løbet af uge 15. Du, din forælder og din juniorleder vil i uge 16 modtage en mail med besked om, hvilket kursus du er kommet på eller om du er kommet på venteliste.
Deltagerbrev
Derudover får du et deltagerbrev senest i løbet af uge 17, som fortæller, hvor du skal hen, hvad du skal medbringe, hvem der skal med og mange andre praktiske oplysninger.
Kursuspris
1.325 kr.
Har du valgt din gruppe som betaler, bliver der sendt en faktura til din gruppe efter kurset. Har du valgt direkte betaling (med kort), modtager du selv en faktura efter kurset.
Afbud
Din tilmelding er bindende, når den er indtastet i Medlemsservice. Skulle du blive forhindret i at deltage, skal du hurtigst muligt meddele dette til Korpskontoret via mail: kursus@korpskontoret.dk eller tlf. 32640076.
Dit afbud er først registreret, når du har modtaget en bekræftelse fra Korpskontoret.
Ved afbud senere end den 19. maj skal det meldes direkte til kursuslederen. Kontaktoplysningerne vil fremgå af deltagerbrevet.
Afbudsgebyret er følgende:
- Ved afbud frem til den 2. maj opkræves ikke afbudsgebyr.
- Ved afbud herefter (fra den 3. maj) opkræves hele kursusbeløbet.
Der opkræves ikke afgift for at stå på venteliste, hvis man skulle være så uheldig, at man ikke bliver tilbudt et kursus.
Vis hensyn: Bliver du forhindret i at komme på kursus, så meld afbud med det samme, så en anden kan få din plads.
HAR DU SPØRGSMÅL TIL PUF?
Drejer det som om afviklingen af selve kurserne eller administration (tilmelding, betaling, fordeling osv.) bedes du henvende dig til korpskontoret på Tlf. 32 64 00 77 eller kursus@korpskontoret.dk.
Ved alle andre henvendelse kan du kontakte teamet bag Ungdomskurserne, så svarer de på dine spørgsmål: uk@dds.dk (fællesmail).