13. april: Lokale Spejderdagsinvitationer deles

Sociale medier
Det er meningen med kampagnen, at den skal deles bredt og vidt både på sociale medier, på andre platforme og i hver spejdergruppes lokalmiljø.
På denne side kan hver gruppe op mod kampagnestart finde skabeloner til opslag på sociale medier, som gruppen selv kan lave.
Det er særligt godt for udbredelsen af kampagnen på sociale medier, hvis spejdergrupper selv deler flere opslag, hvor der gøres opmærksom på, at man kan komme til Spejderdag i jeres gruppe. Her er billeder af jeres gruppe og de aktiviteter I laver særligt godt indhold og blikfang.
Presse
Spejderdag afholdes 11. maj landet over for at kunne lave en koordineret indsats på tværs af korpset. Det gælder også ift. presse og medier. Kontakt til de nationale medier sker fra korpskontoret, men alle spejdergrupper opfordres til at bruge skabelonen for pressemeddelelse og sende en pressemeddelelse til sit lokalmedie, dagblad, lokalradio eller lignende. Skabelonen vil blive tilgængelig her på siden, når den er klar.
Bemærk at pressemeddelelsen skal udsendes 10-14 dage før Spejderdag 11. maj for at gøre endnu flere opmærksomme på dagen og for at nyheden om spejderdag kan passes ind hos lokalmediet ift. deadlines. Dertil er det muligt at invitere lokalmedier med til Spejderdag i sin gruppe.
Andre platforme
Måske findes der andre relevante platforme at dele eller vise ’bliv spejder ‘-kampagnen på i jeres by. Det kan være en lokal biograf, der tager imod lokale reklamer; et stort loppemarked; en byfest eller andet. Hvis I har disse muligheder i jeres by, så brug dem gerne.
Husk I øvrigt at gør brug af de generelle plakater uden gruppenavn, som I får med, når der bestilles spejderdag-lommebøger og forældreinfo på spejderprint.dk.
Skal I i den sammenhæng bruge dele af kampagnematerialet, som ikke ligger tilgængeligt på dds.dk/spejderdag – f.eks. kampagnevideoen – så kontakt Kommunikationsteamet på Korpskontoret på info@dds.dk.