13. april: 'Bliv spejder'-kampagnen starter nationalt

Sociale medier
Centralt for kampagnen er en kampagnefilm, som vil blive delt på sociale medier fra Det Danske Spejderkorps profiler. Filmen viser, hvordan børn kan lære deres forældre at overleve og trives i naturen for eksempel ved at tænde et bål, bruge en kniv og bygge en bivuak.
Der vil også blive delt forskellige versioneringer af kampagnen i kortere videoformater og i billeder. Derudover kører et betalt kampagnespor på sociale medier målrettet forældre til mindre børn.
Alle opslag på sociale medier leder interesserede forældre ind på kampagnehjemmesiden spejderdag.dk, hvor forældrene kan tilmelde hele familien til Spejderdag.
Det er meningen med kampagnen, at den skal deles bredt og vidt både på sociale medier, på andre platforme og i hver spejdergruppes lokalmiljø.
Spejder Sports platforme
Det Danske Spejderkorps er stolte ejere af Spejder Sport. Derfor har vi også mulighed for at samarbejde med Spejder Sport ifm. ’bliv spejder ’-kampagnen. Kampagnen bliver synlig i alle Spejder Sport butikker landet over ligesom Spejder Sport vil promovere kampagnen i deres nyhedsbrev, der går ud til 125.000 personer og vedlægge kampagnemateriale i alle web-ordre i hele april.
Derudover vil Spejder Sport gerne samarbejde med spejdergrupper om aktiviteter i og omkring deres butikker for at gøre kampagnen endnu mere synlig i bybilledet. Derfor kan du og din gruppe allerede nu række ud og aftale nærmere med jeres lokale Spejder Sport.