Gå til hovedindhold
Hjem

Main navigation

    • Mærker
    • Aktivitetsdatabasen
    • Inspiration til aktiviteter
    • Friluftsliv
    • Afsted på tur
    • Grej
    • Bålmad
    • Samvær og tryghed
    • Gruppeleder
    • Grenleder
    • Ny leder
    • Bestyrelse
    • Søspejd
    • Divisionen
    • Kurser til ledere
    • Ungdomskurser
    • Onlinekurser
    • Kursusteams
    • Økonomi
    • Hjælp til Gruppeweb
    • Hjælp til Medlemsservice
    • Hjælp til kommunikation
    • Forsikring
    • Blanketter
    • Persondata i Det Danske Spejderkorps
    • Om DDS
    • Oversigt over grupper og divisioner
    • Kontakt organisationen
    • Korpsets vedtægter
    • Korpsets regnskaber og referater
    • Udviklingsplan og strategier
    • Job i DDS
  • Track
  • Kalender
  • Støt DDS
  • Kontakt
  • Presse
  • Job i DDS
  • Bliv spejder
  • Bliv leder
  • Medlemsservice
  • Persondata i DDS
  • Magasiner
  • Spejder Sport
Aktiviteter

PimPom

PimPom
PimPom er en angolansk leg, der minder om stikbold. Formålet med aktiviteten er at spejderne prøver at lege som de angolanske børn gør.
Vejledning

Legen skal foregå på en bane, der er ca. 10 meter fra den ene ende til den anden. Spejderne deles i hold A og B med 4-6 på hvert hold.

Hold A deler sig i to grupper, der placerer sig i hver ende af banen. En spiller fra hold B placerer sig på midten af banen, hvor der også placeres 30-50 sodavandskapsler eller lignende.

Hold A kaster en bold 4 gange frem og tilbage til hinanden, imens spilleren fra hold B begynder at vende alle kapslerne, så hurtigt som muligt. Han må starte med at vende, når hold A starter med at kaste bolden.

Når hold A har kastet bolden til hinanden fire gange, skal de prøve at ramme spilleren fra hold B med bolden. Bliver han ramt, skal han forlade banen, og den næste spiller fra hold B går ind og fortsætter spillet.

Hvis spilleren fra hold B når at vende alle kapslerne, inden han bliver ramt af bolden, får holdet et point, og hold A og B bytter plads. Hvis alle spillere på hold B har været i midten og ikke har nået at vende alle kapslerne, går pointet til hold A, og de to hold bytter plads.

Tip

I stedet for sodavandskapsler kan man også lave nogle laminerede brikker á 10x10 cm med hver sin farve på hver sin side.

Materialer

Blød skumbold (ikke for lille)
Sodavandskapsler (eller lignende)

Reflektionsspørgsmål

Hvordan var din rolle som leder i aktiviteten?

Hvis du skulle lave aktiviteten igen, er der så noget du ville gøre anderledes?

Hvad gjorde at det var en god aktivitet?

Hvad gjorde du for at hjælpe patruljen godt igennem aktiviteten?

Information

Type
Kultur og samfund
Leg
Målgruppe
Mini
Junior
Trop
Varighed
15-30 minutter

Følg med på Facebook

Følg Spejder på Facebook Følg DDS på Facebook

Kontakt

Det Danske Spejderkorps
Arsenalvej 10
1436 København K

Tlf. 32 64 00 50

info@dds.dk

Footer

  • Hurtige genveje
    • Kalender
    • Magasiner
    • Job i DDS
    • Privatlivspolitik
    • Cookiepolitik
    • Nyhedsbreve

Følg os her