Gå til hovedindhold
Hjem

Main navigation

    • Mærker
    • Aktivitetsdatabasen
    • Inspiration til aktiviteter
    • Friluftsliv
    • Afsted på tur
    • Grej
    • Bålmad
    • Samvær og tryghed
    • Gruppeleder
    • Grenleder
    • Ny leder
    • Bestyrelse
    • Søspejd
    • Divisionen
    • Kurser til ledere
    • Ungdomskurser
    • Onlinekurser
    • Kursusteams
    • Økonomi
    • Hjælp til Gruppeweb
    • Hjælp til Medlemsservice
    • Hjælp til kommunikation
    • Forsikring
    • Blanketter
    • Persondata i Det Danske Spejderkorps
    • Om DDS
    • Oversigt over grupper og divisioner
    • Kontakt organisationen
    • Korpsets vedtægter
    • Korpsets regnskaber og referater
    • Udviklingsplan og strategier
    • Job i DDS
  • Track
  • Kalender
  • Støt DDS
  • Kontakt
  • Presse
  • Job i DDS
  • Bliv spejder
  • Bliv leder
  • Medlemsservice
  • Persondata i DDS
  • Magasiner
  • Spejder Sport
Aktiviteter

Opfind et spil, hvor spillerne lærer hinanden bedre at kende

Foto Gustav Kauman
Spillet skal få spillerne til at lære hinanden bedre at kende
Vejledning

I patruljen skal I opfinde et spil. Formålet med spillet er, at deltagerne gennem spillet skal lære hinanden bedre at kende.

Møde 1: opfind spillet

I skal både opfinde spillet, regler til spillet og lave det fysiske spil.

Kig gerne på eksisterende spil for at få inspiration.

Start med at idegenerere. Når I har fået rigtig mange ideer vælger I, hvilken ide i vil gå med. Måske kan I kombinere flere ideer og få et vildere spil. 

Lav en plan for, hvordan I vil lave spillet samt en liste over materialer i har brug for.

Materialerne skal indkøbes før næste møde. 

 

Møde 2: byg spillet

Nu skal i bygge spillet, lave spilleplade, brikker mv.

Møde 3: spil spillet og få feedback

Når spillet er færdigt spiller i det selv. Få en anden patrulje til at teste jeres spil og få deres feedback.

Husk feedbacken skal tage udgangspunkt i spillets formål, nemlig om i lærte hinanden bedre at kende under spillet.

Fx via bedstemors lov, hvor patruljen fortæller 3 ting, der var rigtig godt ved spillet og en ting, der kunne gøres bedre.

Materialer

Materialer til at producere spillet planlægges på første møde og indkøbes mellem 1. og 2. møde.

Reflektionsspørgsmål

Hvis du skulle lave aktiviteten igen, er der så noget du ville gøre anderledes?

Hvilket af følgende ord synes du passer bedst til aktiviteten? Sjov, kammeratskab, udfordring, samarbejde, oplevelse, friluftsliv

Information

Type
Kreativitet og håndelag
Leg
Målgruppe
Junior
Trop
Senior
Varighed
90-120 minutter

Følg med på Facebook

Følg Spejder på Facebook Følg DDS på Facebook

Kontakt

Det Danske Spejderkorps
Arsenalvej 10
1436 København K

Tlf. 32 64 00 50

info@dds.dk

Footer

  • Hurtige genveje
    • Kalender
    • Magasiner
    • Job i DDS
    • Privatlivspolitik
    • Cookiepolitik
    • Nyhedsbreve

Følg os her