Gå til hovedindhold

Top menu

  • Kalender
  • Medlemsservice
  • Magasiner
  • Bliv spejder
  • Bliv leder
  • Om DDS
  • Kontakt
  • Presse
  • Job i DDS
  • Spejder Sport
Hjem

Main navigation

  • Spejdermøder
    • Mærker
    • Aktivitetsdatabasen
    • Aktiviteter
    • Grenleder
    • Spejdermødet
    • Søspejd
  • På tur
    • Adventurespejd
    • Afsted på tur
    • Friluftsliv
    • Grej
    • Mad
    • Hytter
    • International spejder
    • Pakkelister til tur
    • Sikkerhed på tur
  • Ledelsesudvikling
    • For kursusteams
    • Grenleder
    • Ny leder
    • Onlinekurser
    • Styrk fællesskabet
    • Udvikling af ledere
  • Gruppeudvikling
    • Samvær og tryghed
    • Bestyrelsesmedlem
    • Den gode division
    • Den gode gruppe
    • Gruppeleder
    • Gruppeweb
    • Kursuskalender
    • Onlinekurser
    • Oversigt over grupper og divisioner
    • Start en spejdergruppe
    • Start et projekt
    • Bæredygtighed
    • Økonomi
  • Værktøjer
    • Kalender
    • PDF kalender 2023
    • Blanketter
    • Den fælles organisation
    • Forsikring
    • Hjælp til kommunikation
    • Hjælp til Medlemsservice
    • Kontakt Korpskontoret
    • Persondata
    • Korpsets vedtægter
    • Regnskaber og referater
    • Vejledninger & guidelines
    • Udviklingsplan & strategier
  • Track
  • Kalender
  • Bliv spejder
  • Bliv leder
  • Kontakt
  • Presse
  • Om DDS
  • Spejder Sport

Track menu

  • Skills
  • Patruljeliv
  • Adventure
  • Arrangementer
  • DDS.DK
Aktiviteter

Mærket

Tegning af mand med post-it note I panden
Foto Gettyimages
Se om spejderne kan gætte hvilke karaktertræk de er blevet mærket med, og lad spejderne reflekterer over forskellige egenskaber i mennesker.
Vejledning

Skriv en egenskab på hver mærkat (f.eks. doven, energisk, klog, dum, klodset, vittig, dominerende osv) Bestem en opgave for gruppen (f.eks. planlæg et sammenskudsgilde, design en plakat, rejs et telt)

Instruktion: Hver spejder får nu en egenskab i panden, og ved ikke selv hvad ens egenskab er. Sammen skal I nu løse opgaven. Undervejs i opgaven skal I behandle hinanden efter den egenskab, der står i panden. I må selvfølgelig godt tale sammen, men I må ikke bruge ordene på mærkaterne.

Tips: Undgå at give deltagerne et af deres faktiske karakteristika. Vær opmærksom på at spillet kan frembringe stærke følelser.

Evaluering: Kan man gætte sit karakteristikum? Var der nogen der begyndte at agere efter skriften i panden? Oplevede I nogle overraskende reaktioner hos andre – eller hos jer selv? Sætter vi normalt usynlige mærkater på hinanden?

Materialer

Mærkater
Materialer til den opgave der skal udføres

Reflektionsspørgsmål

Hvordan var din rolle som leder i aktiviteten?

Hvad har du lært om spejderne?

Hvordan har aktiviteten udfordret dig?

Alle spejdere er forskellige. Tal om hvad I hver især er gode til og tænk over om I udnyttede denne viden under aktiviteten

Information

Type
Drama og Musik
Kommunikation
Samarbejdsøvelser
Målgruppe
Trop
Senior
Varighed
30-60 minutter

Følg med på Facebook

Følg Spejder på Facebook Følg DDS på Facebook

Kontakt

Det Danske Spejderkorps
Arsenalvej 10
1436 København K

Tlf. 32 64 00 50

info@dds.dk

Footer

  • Hurtige genveje
    • Kalender
    • Magasiner
    • Mærker
    • Privatlivspolitik
    • Cookiepolitik
    • Nyhedsbreve
  • Andre sider
    • Medlemsservice
    • Aktivitetsdatabasen
    • spejder.dk
  • Blanketter
    • Ledererklæring

Følg os her