Gå til hovedindhold
Hjem

Main navigation

    • Mærker
    • Aktivitetsdatabasen
    • Inspiration til aktiviteter
    • Friluftsliv
    • Afsted på tur
    • Grej
    • Bålmad
    • Samvær og tryghed
    • Gruppeleder
    • Grenleder
    • Ny leder
    • Bestyrelse
    • Søspejd
    • Divisionen
    • Kurser til ledere
    • Ungdomskurser
    • Onlinekurser
    • Kursusteams
    • Økonomi
    • Hjælp til Gruppeweb
    • Hjælp til Medlemsservice
    • Hjælp til kommunikation
    • Forsikring
    • Blanketter
    • Persondata i Det Danske Spejderkorps
    • Om DDS
    • Oversigt over grupper og divisioner
    • Kontakt organisationen
    • Korpsets vedtægter
    • Korpsets regnskaber og referater
    • Udviklingsplan og strategier
    • Job i DDS
  • Track
  • Kalender
  • Støt DDS
  • Kontakt
  • Presse
  • Job i DDS
  • Bliv spejder
  • Bliv leder
  • Medlemsservice
  • Persondata i DDS
  • Magasiner
  • Spejder Sport
Aktiviteter

Løb som i BP's tid

Løb som i BP's tid
Et lille færdighedsløb, der f.eks. kan bruges på et møde
Vejledning

Hver post varer 15 min. Hvilket vil sige at patruljerne SKAL blive på posten til de 15 min er gået. Det betyder også at patruljerne ”kun” har 15 min til at løse posten...

Poster:

  • Post 1: Slå telt op og ned på tid
  • Post 2: 10 min. tårn. Patruljen skal på kortest tid bygge et tårn og være hævet fra jorden (alle mand)
  • Post 3: Tænde bål - Patruljen skal hurtigst mulig tænde bål under en snor og brænde snoren over.
  • Post 4: Gæt et blad. Patruljen skal gætte så mange blade rigtige som muligt
  • Post 5: Morse - Patruljen skal modtage og afkode morsekoden. 

Forslag til pointgivning:

  • Der gives point efter tid, rigtig(e) gæt og kreativitet.
  • Det gælder for patruljerne om, at få så få point som muligt.
  • På posterne 1,2 og 3 hvor de skal løse opgaven på tid giver hvert min. patruljener som at løse opgave 1 point. Er patruljen 5,5 min om det får de 5,5 point. Synes man patruljen er kreativ kan man vælge at give dem lidt mindre point.
  • På posterne 4 og 5 hvor patruljen skal ”gætte” sig frem for at løse opgaven, får de 1 point for hvert rigtige svar.
Materialer

Telt
Flere forskellige typer blade
Brænde
Snor
Rafter
Reb
Stopure

Reflektionsspørgsmål

Hvilke af følgende udviklingsområder har aktiviteten ramt: Socialt, fysisk, intellektuelt, følelsesmæssigt, kreativt, spirituelt

Hvordan har aktiviteten udfordret spejderne?

Alle spejdere er forskellige. Tal om hvad I hver især er gode til og tænk over om I udnyttede denne viden under aktiviteten

Hvad gjorde du for at hjælpe patruljen godt igennem aktiviteten?

Information

Type
Klar dig selv
Natur og friluftsliv
Pioner og tovværk
Målgruppe
Junior
Trop
Senior
Varighed
60-90 minutter

Følg med på Facebook

Følg Spejder på Facebook Følg DDS på Facebook

Kontakt

Det Danske Spejderkorps
Arsenalvej 10
1436 København K

Tlf. 32 64 00 50

info@dds.dk

Footer

  • Hurtige genveje
    • Kalender
    • Magasiner
    • Job i DDS
    • Privatlivspolitik
    • Cookiepolitik
    • Nyhedsbreve

Følg os her