Gå til hovedindhold
Hjem

Main navigation

    • Mærker
    • Aktivitetsdatabasen
    • Inspiration til aktiviteter
    • Friluftsliv
    • Afsted på tur
    • Grej
    • Bålmad
    • Samvær og tryghed
    • Gruppeleder
    • Grenleder
    • Ny leder
    • Bestyrelse
    • Søspejd
    • Divisionen
    • Kurser til ledere
    • Ungdomskurser
    • Onlinekurser
    • Kursusteams
    • Økonomi
    • Hjælp til Gruppeweb
    • Hjælp til Medlemsservice
    • Hjælp til kommunikation
    • Forsikring
    • Blanketter
    • Persondata i Det Danske Spejderkorps
    • Om DDS
    • Oversigt over grupper og divisioner
    • Kontakt organisationen
    • Korpsets vedtægter
    • Korpsets regnskaber og referater
    • Udviklingsplan og strategier
    • Job i DDS
  • Track
  • Kalender
  • Støt DDS
  • Kontakt
  • Presse
  • Job i DDS
  • Bliv spejder
  • Bliv leder
  • Medlemsservice
  • Persondata i DDS
  • Magasiner
  • Spejder Sport
Aktiviteter

Kram et træ - Nordisk mytologi version

Kram et træ - Nordisk mytologi version
En nordisk mytologi version af legen Kram et træ.
Vejledning

Fantasiramme: Yggdrasil er livets træ, et vældigt asketræ. Dets krone, der altid er grøn, går helt op til himlen, og dets tre rødder ender i tre forskellige verdener: Den ene i det underjordiske Hel, hvor dragen Nidhug gnaver i den, og hvor også Urds brønd er placeret. Den anden går til Mimers brønd og derfra helt til Jotunheim. Den tredje passerer Hvergelmer og løber over Niflheim.

I Yggdrasils krone lever fire hjorte, Dain, Dvalin, Dunør og Duratro, der æder træets blade. I toppen sidder en ørn, og på dens næb sidder høgen Vederfølner og skuer ud over verden. Et lille egern, Ratatosk, piler op og ned ad stammen og bringer nyt fra rødderne til toppen.

Som I kan høre har Yggdrasil mange kendetegn, I skal nu se, om I kan finde jeres træ igen ved at mærke på det og huske dets kendetegn.

Kram et træ: Spejderne går sammen 2 og 2, den ene får bind for øjnene og den anden leder ham/hende ud til et træ. Deltageren med bind for øjnene skal nu mærke meget grundigt på træet. Derefter går de lidt væk fra træet, bindet bliver fjernet og trækrammeren skal nu finde sit træ igen.

Materialer
  • Tørklæde eller andet der kan fungere som bind for øjnene
Reflektionsspørgsmål

Hvordan har aktiviteten udfordret spejderne?

Hvad har du lært af denne aktivitet?

Information

Type
Natur og friluftsliv
Målgruppe
Mikro
Varighed
90-120 minutter

Følg med på Facebook

Følg Spejder på Facebook Følg DDS på Facebook

Kontakt

Det Danske Spejderkorps
Arsenalvej 10
1436 København K

Tlf. 32 64 00 50

info@dds.dk

Footer

  • Hurtige genveje
    • Kalender
    • Magasiner
    • Job i DDS
    • Privatlivspolitik
    • Cookiepolitik
    • Nyhedsbreve

Følg os her