Gå til hovedindhold
Hjem

Main navigation

    • Mærker
    • Aktivitetsdatabasen
    • Inspiration til aktiviteter
    • Friluftsliv
    • Afsted på tur
    • Grej
    • Bålmad
    • Samvær og tryghed
    • Gruppeleder
    • Grenleder
    • Ny leder
    • Bestyrelse
    • Søspejd
    • Divisionen
    • Kurser til ledere
    • Ungdomskurser
    • Onlinekurser
    • Kursusteams
    • Økonomi
    • Hjælp til Gruppeweb
    • Hjælp til Medlemsservice
    • Hjælp til kommunikation
    • Forsikring
    • Blanketter
    • Persondata i Det Danske Spejderkorps
    • Om DDS
    • Oversigt over grupper og divisioner
    • Kontakt organisationen
    • Korpsets vedtægter
    • Korpsets regnskaber og referater
    • Udviklingsplan og strategier
    • Job i DDS
  • Track
  • Kalender
  • Støt DDS
  • Kontakt
  • Presse
  • Job i DDS
  • Bliv spejder
  • Bliv leder
  • Medlemsservice
  • Persondata i DDS
  • Magasiner
  • Spejder Sport
Aktiviteter

Humørleg

Humørleg
Find ting der symboliserer humøret.
Vejledning

Denne leg kan leges på et stykke græs, en parkeringsplads eller på spejdergrunden, hvor man nu kan boltre sig. Inden legen går i gang skal lederen tænke over, at der skal være en lang række fysiske ting fra naturen, fra grejdepotet, fra spejderhytten, som er tilgængelige for spejderne.

Selve legen går ud på, at spejderne skal finde fysiske ting, som symboliserer deres humør, og som de kan tale ud fra. 

Legen starter med, at spejderne sætter sig i en rundkreds. Lederen fortæller, at nu skal vi lege en leg, hvor vi først skal finde ting, der passer til vores humør i dag. Alle spejderne får 1 minut til at finde én ting i hytten, på spejdergrunden, i naturen etc., der afspejler deres humør i dag.

Tag jer dernæst tid til at tale med spejderne om det de har valgt og hvorfor? Og hvorfor deres humør er som det er? Det er vigtigt, at deres ting bliver brugt som en mulighed for komme et stik dybere i, hvordan de har det.


Tag jer også tid til en runde, hvor halvdelen af spejderne skal finde en ting, der viser deres humør, når de for eksempel er sure, og den anden halvdel skal finde en ting, der viser dem, når de er glade.
Legen kan også gentages ved afslutningen på et møde, for at se, om humøret har ændret sig.

Billede taget af: Morten Voltelen

Materialer

Adgang til hyttens materialer, naturen og lign. 

Reflektionsspørgsmål

Hvad har du lært om spejderne?

Hvad har de andre gjort for at det blev en god aktivitet for dig?

Information

Type
Leg
Målgruppe
Junior
Varighed
15-30 minutter

Følg med på Facebook

Følg Spejder på Facebook Følg DDS på Facebook

Kontakt

Det Danske Spejderkorps
Arsenalvej 10
1436 København K

Tlf. 32 64 00 50

info@dds.dk

Footer

  • Hurtige genveje
    • Kalender
    • Magasiner
    • Job i DDS
    • Privatlivspolitik
    • Cookiepolitik
    • Nyhedsbreve

Følg os her