Jump to Navigation

Blå Sommer 2014 / Blå Sommer 2017 ???

Blå Sommer 2014 / Blå Sommer 2017 ???

Hey,

nu har jeg hørt tusinde af rygter om at ingen rigtig kan blive enige om hvornår næste Blå Sommer skal ligge? Er der nogen her på forumet der ved mere end mig? Det kunne være super fedt at få lidt brugbar info når man nu begynder at planlægge gren, gruppe og divisions -sommerlejre :) 

Der er på nuværende tidspunkt

Der er på nuværende tidspunkt ikke truffet beslutning om hvornår en eventuel kommende Blå Sommer skal afholdes.Det har været oppe og vende et par gange på KRM, men bestluningen har været at avente til efter Spejdernes Lejr 2012 før der træffes en bestluning.

Personligt tror jeg ikke der kommer en Blå sommer før 2016 eller 2017.Det tager jo trods alt et par år at lave en større lejr, og vi skal lige over Spejdernes Lejr 2012 før vi kan kaste os over den næste.

Hej Mathias Det, som er

Hej Mathias

Det, som er blevet meldt ud, er at der ikke tages stilling til en eventuel ny Blå Sommer før efter Spejdernes Lejr 2012.

Min personlige vurdering er at det betyder at vi først venter til evalueringen af Spejdernes Lejr 2012 foreligger — sandsynligvis en gang sidst på året i 2012. Hvis vi er heldige kan den måske lige nå at blive færdig til vores korpsrådsmøde næste år (De Grønne Pigespejdere vil sikkert også være glade for at have den klar til deres NYS Kursus en uge eller to senere). 

Derefter vil jeg tro at de vil behøve lidt tid til at snakke samme i spejderchefkredsen og mellem hovedbestyrelser, korpsledelse o.s.v.  

Medmindre der sker noget helt ekstremt, så vil jeg tro at en beslutning tidligst kan forventes i sommeren 2013. 

Under normale omstændigheder vil vi skulle bruge mindst 3 år på at planlægge en Blå Sommer, hvilket vil gøre 2016 til det tidligste vi kan gøre det — igen med forbehold for uventede situationer (dette kunne f.eks. være at Spejdernes Lejr 2012 bliver en så dundrende succes at det umiddelbart står klart at der ikke er nogen spejdere i Danmark som vi holde fast i deres egne korpslejre, eller det modsatte). 

Og lad mig understrege igen at alle tidsrammer er mine personlige estimater baseret på min erfaring fra Blå Sommer siden 1985. Det er ganske normal procedure at vi ikke har endeligt vedtaget den næste Blå Sommer førend den forrige har været afsluttet og evalueret, og det har fungeret udmærket med den 5-års cyklus, som vi har haft, men jeg vurderer at vi godt kan gøre det et år hurtigere, hvis vi skynder os lidt ;-)  men at der skal noget ekstra kraftig motivation til, hvis vi skal kunne gøre det hurtigere. 

Med varme spejderhilsner

Troels Forchhammer

På orlov fra Hovedudvalget for Markedsføring og Information

Spejdernes Lejr 2012

Smukt, det var lige præcis

Smukt, det var lige præcis sådan nogle svar jeg havde brug for :)

Takker!

Hej Troels, Tak for dit

Hej Troels,

Tak for dit grundige og kloge svar, som jeg blot kan tilslutte mig med en enkelt tilføjelse: Gå nu endelig ikke glip af den historiske lejlighed til at være med på danmarkshistoriens mest fantastiske og første fælles lejr for alle spejderkorps. Få også din gruppe forhåndstilmeldt hurtigst muligt - hvis I ikke allerede er det!

Med spejderhilsen

Gruppeleder Nærumspejd og medlem af korpsledelsen

Udgiv indhold